Overal waar je kijkt een verrassing

20 januari 2023 - Punakaiki, Nieuw-Zeeland

Punakaiki is ons tussenstation op weg van de west- naar de oostkust van het Zuidereiland. Niet echt iets gepland maar onderweg komen we toch weer prachtige plekken tegen.

Als eerste de Blue Pools van de Makarora rivier. Kristal helder water:

Blue PoolsBlue PoolsBlue PoolsMakarora River

en, wat later, zo maar een prachtig strand (met moerasgebied in het achterland, helaas geen foto):

IMG_8143On the beachKnights Point Lookout

Vlakbij ons verblijf in Punakaiki zijn Pancake Rocks, door de elementen uitgesleten leisteen en daar tussendoor blowholes/spuitgaten (zie ook de video’s):

Pancake RocksPancake RocksPancake RocksPancake Rocks

1. Jaap Zwaan:
    Prachtige reis hoor!
    Hoe lang blijven jullie eigenlijk weg?
    Zijn toch eind 2022 vertrokken
  2. Sander:
    31 januari 2023
    We zijn oudejaarsdag vertrokken en reizen morgen, 2 februari terug.
  3. Gerda Beek:
    31 januari 2023
    Vandaag is onze laatste dag. Er is veel regen gevallen de laatste dagen. Een aantal wegen zijn afgesloten vanwege kleine aardverschuivingen. Een terminal op het vliegveld van Oakland was ondergelopen dus al met al hopen we morgen op tijd te kunnen vertrekken 😬
  4. Gerda Beek:
    Oakland =Auckland natuurlijk 😬
  5. Ferdinand Wopereis:
    1 februari 2023
    Behouden reis terug naar Nederland met een kille wind die hier waait !
    En natuurlijk is nu de vraag ... wanneer gaan jullie weer, en dan ... waarnaartoe ?
    Was het een sprookje dan eindigde het met: "en ze leefden nog lang en gelukkig".
  6. Sander:
    👍Dat laatste zeker!
  7. Jacqueline Retel:
    1 februari 2023
    Leuk om dmv deze blog een glimp van jullie reis te hebben mogen ontvangen. Een heel goede terugreis!!
  8. Sander:
    2 februari 2023
    👍en leuk dat je meelas ( loop wel wat achter met de verhalen🙄)
  9. Gerda Beek:
    2 februari 2023
    Wij vinden de reacties ook heel leuk om te lezen😃
  10. Ferdinand Wopereis:
    2 februari 2023
    Hebben jullie nu een virus opgelopen - het reis virus ?
  11. Sander:
    4 februari 2023
    Een reisje paar keer per jaar dat lijkt ons wel wat. Op reis gaan is leuk maar thuis komen ook!