Touchdown New-Zealand

4 januari 2023 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Het tijdsverschil met Nederland wordt tijdens de nachtvlucht van Singapore naar Christchurch vergroot. We lopen nu een half etmaal voor op Nederland.

Halverwege de ochtend landen we op het vliegveld van de grootste stad van het Zuidereiland. We pikken zonder de vooraf gevreesde douanecontrole (op Covid en vieze schoenen) onze knalrode SUV op en rijden naar een buitenwijk van de stad, direct aan zee.

De Bayview Treehouse is ons luxueuze verblijf om verder te wennen aan het tijdsverschil. Susan is onze aardige host die ons gelijk voor de volgende dag uitnodigt om op haar terras met zicht op zee een wijntje te drinken. Susan heeft deze bungalow in de heuvels ruim twee jaar geleden laten bouwen en verhuurt een deel aan toeristen. We droppen onze koffers en genieten de middag aan het strand, eten wat en doen wat inkopen voor ontbijt.

De tweede dag verkennen we Christchurch. De stad is in 2011 getroffen door een zware aardebeving. Een van de weinige historische gebouwen, de kathedraal, stortte deels in. De restauratie duurt nog tot 2027. Meest opvallende dat we verder zien is een ereboog voor gevallen soldaten vanaf WO I. We winkelen wat (Gerda scoort een jurk bij Appel & Ei NZL..) en lunchen in een food market.

Later die middag borrelen we bij Susan en praten we over het leven in NZL. Veel overeenkomsten met Nederland zoals kippenboeren die heel snel biologisch moeten worden en onbetaalbare woningen voor starters.

3-14-14-2

1. Cheekybeekie:
    7 januari 2023
    Bugger… Emigreren naar Nieuw Zeeland zit er dus voor ons ook nog niet echt in… 😜
  2. Gerda Beek:
    7 januari 2023
    Nog ff sparen want als je geld hebt moet het wel lukken 💵
  3. Frank:
    8 januari 2023
    Wil je die korte broek voorlopig even buiten beeld houden?
  4. Frank:
    8 januari 2023
    Wie is toch die man die op zondag het vle ... ehh de foto's van jullie beiden komt nemen?
  5. Esther:
    8 januari 2023
    Klinkt al als een goed begin! Wel heel jaloers op jullie stranddag:) Geniet ervan!! X
  6. Sander:
    10 januari 2023
    We genieten, ook van jullie reacties!